Integritets­policy

Personuppgiftspolicy för webbplats

§ 1.Bakgrund

Denna personuppgiftspolicy anger regler och riktlinjer kring hur personuppgifter ska hanteras på Parex Personalpartner AB webbplats. Policyn anger hur personuppgifter samlas in,används och hur webbplatsens användare har kontroll över hantering av sina personuppgifter.

§ 2.Syfte

Syftet med policyn är att informera webbplatsens användare hur deras personuppgifter kan komma att hanteras på webbplatsen

§ 3.Definition av personuppgifter

Med personuppgift menas all information som direkt eller indirekt kan identifiera en levande fysisk person.

§ 4.Samtycke

a) Inhämta samtycke

För att personuppgifter ska få behandlas,måste först ett samtycke inhämtas från webbplatsens användare.

Vi inhämtar samtycke på följande sätt:

När användare/kund skickar in sin jobb ansökan via vår webbplats kontaktformulär eller kontaktar oss via telefon och e-post.

b) Rätt att få sina personuppgifter raderade

Webbplatsens användare har rätt att få sina personuppgifter raderade om så önskas.Detta görs genom att kontakta oss via vår e-post.

§ 5.Behandling av personuppgifter

a) Personuppgifter som behandlas

Följande personuppgifter samlas in på webbplatsen och behandlas av oss:

Namn,efternamn,adress,telefon nummer,e-post adress,personnummer,CV och liknade,facktillhörighet,personuppgifter om hälsa.

b) Anledning till behandling av personuppgifter

Personuppgifterna sparas och behandlas till följande syften:

  • Anställningsavtalet med dig
  • Rättslig förpliktelse
  • Intresseavvägning
  • Samtycke

c) Personuppgifterna delas med

Personuppgifterna kan komma delas med tredje part/er:

Redovisningsbyrå,hälso och sjukvården,polismyndigheten.

d) Period som personuppgifter sparas

Personuppgifterna sparas så länge det behövs till ändamålet.

§ 6.Säkerhet och kryptering

Webbplatsen har ett SSL-certifikat som säkerställer att användarnas personuppgifter överförs på ett säkert och konfidentiellt sätt genom att informationen krypteras.Webbplatsen har vidare vidtagit lämpliga säkerhetsåtgärder för att förhindra att personuppgifter som samlas på webbplatsen går förlorade eller används på ett olämpligt eller olagligt sätt.Tillgången till de personuppgifter som samlas in,begränsas till behöriga personer och informationen kommer behandlas konfidentiellt.

§ 7. Användarnas rättigheter

a) Rätt till registerutdrag

Efter lämnat samtycke har webbplatsens användare rätt att få ett registerutdrag med bekräftelse på huruvida personuppgifterna är under behandling.Behandlas personuppgifterna har användaren rätt att få tillgång till dem.

Registerutdrag begärs ut av oss genom att kontakta oss på vår e-post.

b) Rätt att göra invändningar

I visa fall har en person rätt att göra invändningar mot hur hens personuppgifter behandlas.Detta gäller när personuppgifterna behandlas för att utföra en uppgift av allmänt intresse som ett led i myndighetsutövning eller efter en intressevägning.

c) Rätt till radering

Webbplatsens användare har rätt att få sina personuppgifter raderade om så önskas.Det finns undantag då denna rättighet inskränks men i följande fall måste uppgifterna raderas:

  • Om uppgifterna inte längre behövs för de ändamål som de samlats in för.
  • Om samtycket återkallas
  • Om personuppgifterna används för direktmarknadsföring och användaren motsätter sig det.
  • Om det inte finns berättigade skäl som väger tyngre än den enskildes intresse att radera informationen.
  • Om personuppgifterna har behandlats olagligt.
  • Om radering krävs för att uppfylla en rättslig skyldighet.
  • Om personuppgifterna har samlats in genom att ett minderåring skapar ett profil i ett socialt nätverk.

d) Identifiering

Om en användare begär ut information eller begär att information raderas,måste personen i fråga identifieras.

Detta görs på följande sätt:

  1. Giltig pass
  2. Giltig foto ID
  3. Bank ID
  4. Personnummer

e) Klagomål

Om en användare anser att dennes personuppgifter behandlas i strid med GDPR på webbplatsen,kan ett klagomål lämnas in i första hand till oss och i andra hand till integritetsskyddmyndigheten.

f) Skadestånd

Vid en situation där en användares har behandlats i strid med GDPR,kann det uppstå rätt till skadestånd.En skadeståndstalan kan föras i allmän domstol med tingsrätten som första instans.

§ 8. Ändringar i policyn

Denna policy kan ändras och webbplatsens användare uppmanas att läsa igenom policyn med jämna mellanrum.

Den här policyn publicerades den 2024.04.17

§ 9. Kontakt

Vid frågor som rör webbplatsen och dess innehåll kontakta oss på vår e-post.